בכנס המיוחד: הרב לאו למנהיגי הדתות – "אל תשתקו" | צפו

נתי קאליש No Comments on בכנס המיוחד: הרב לאו למנהיגי הדתות – "אל תשתקו" | צפו

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו למנהיגי הדתות: "אסור שיהודי בעולם יפחד ללכת חופשי עם סממן יהודי ברחבי העולם. תפקידנו כמנהיגי הדתות הוא לא לשתוק. שתיקה כהודאה. | צפו בדבריו המלאים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו נשא היום את נאום הנעילה בכנס מנהיגי הדתות בנוכחות האפיפיור, נשיא קזחסטן, ראשי ממשלות ומנהיגי דתות מכל רחבי העולם.

הרב הראשי פתח ואמר: "אני פונה אליכם – מנהיגי הדתות מכל רחבי העולם, בכנס חשוב זה. זהו מושב הנעילה של הכנס, לאחריו יחזור כל אחד מכם לארצו ולקהילתו".

"אני מבקש מכם" פנה הרב, "השמיעו את קולכם! תזעקו בכל פעם שיש ולו רמז קל לאנטישמיות במדינות שלכם. ביהדות יש כלל: "עבירה גוררת עבירה", כל אירוע שעובר בשתיקה מוליד אירוע חדש ונוסף."

"תפקידי המנהיגים הדתיים של העולם הוא להתריע בשער על תופעות מסוכנות והקצנה אנטישמית שמתפתחת במדינות רבות ברחבי העולם כולו. תגנו. תכתבו. תעירו. תהיו פעילים במאבק האנטישמי , כי זה מה שיסייע למניעתו בעולם" אמר הרב.

לסיום ביקש הרב הראשי ממנהיגי הדתות, "ביהדות קיים מושג של "שתיקה כהודאה". מנהיג דתי ששותק מול אנטישמיות זה יכול להיות משתי סיבות, או שהוא מסכים לה, או שהוא לא חושב שהיא מסוכנת".

"היא מסוכנת. כל תופעה, כל מקרה, ולו הקטן ביותר. תפקידנו כמנהיגי הדתות הוא לא לשתוק, ולעצור את שרשרת העבירות האנושיות הללו" סיכם הרב את פנייתו למנהיגים.



0 תגובות